משרד החינוך מפרסם את המתווים למערכת החינוך לתקופת הסגר מה 21.1-8.1

במתווים: החרגת מסגרות הלימוד של החינוך המיוחד, נוער בסיכון ופנימיות פתיחת מרכזי יום לילדים של עובדי ההוראה הפועלים במסגרות המוחרגות מתכונת הלמידה מרחוק בגנים, ביסודי, בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה

על רקע החלטת הממשלה לסגירת מוסדות החינוך והמעבר של הגנים ובתי הספר ללמידה מרחוק מה- 8.1.2021 – 21.1.2021, מפרסם היום (ה’) משרד החינוך את המתווים לתקופה זו. יצויין כי החלטת הממשלה החריגה את הלימודים בחינוך המיוחד, בפנימיות ובמוסדות החינוך של נוער בסיכון. כדי להבטיח את רצף הלימודים והמענים לתלמידים במסגרות אלו, המשרד והשלטון המקומי יפתחו יחד מרכזי יום לילדי עובדי ההוראה בגילאי 12-3.
המרכזים יפעלו במבני בתי-ספר של החינוך המיוחד, כפי שייקבע בהודעת הרשות המקומית או במבנה אחר שיוקצה ע”י הרשות המקומית. כמו-כן הם יפעלו בימים א-ה, בין השעות 07:30-14:30. לצד זה, יפעלו ברשויות מרכזי יום לילדי הצוותים הרפואיים, בימים א-ה.

בנוסף, המשרד מפרסם את המתווים של הלמידה מרחוק בכל שכבות הגיל.

בגני הילדים – שומרים על קשר
• צוות הגן ידאג ליצור קשר עם ההורים, לשם מיפוי צרכי הילדים וההורים עצמם. הצוות יקבע סדירויות למפגשים והעברת עדכונים באשר לאופן הפעלת התכנית הפדגוגית.
• בנייה והפעלת התכנית הפדגוגית השבועית/יומית, הכוללת מכלול פעילויות לילדים.
• חלוקת הגן לקבוצות (על פי גודל הגן וגיל הילדים), לשם מתן מענה מותאם
• איתור ילדים עם קשיים וילדים בסיכון ומתן מענים מותאמים לילדים אלה על ידי צוות תמיכה (מפקחת, יועצת, פסיכולוגית, רווחה).
• שמירה על קשר רציף עם צוותים מטפלים להמשך התוכנית האישית
• שמירה על קשר עם ההורים בצורה מונגשת ומותאמת לכלל ההורים.
• הפעלת תכנית להורים – הרצאה/מפגש עם יועצת/ פסיכולוג/ הורה מעשיר/ שיח חברתי וכדו’
• מפגש צוות שבועי לחלוקת העבודה ויצירת קשר עם הילדים והוריהם.

בבית הספר היסודי
• הלמידה תתקיים לפחות 5 ימים בשבוע.
• בכל יום, מומלץ לפתוח את יום הלמידה ולסגור אותו עם כלל תלמידי הכיתה, על מנת ליצור שגרה קבועה ותחושת שייכות ובטחון.
• שעות הלימוד בכל שכבת גיל יכללו תמהיל של למידה סינכרונית וא-סינכרונית בהתאם לשכבת הגיל: בכיתות א-ד’- מומלץ לקיים מפגשים בלמידה סינכרונית, ביחידות זמן של עד 20 דקות למפגש .
בכיתות ה’-ו’/ח’- מומלץ לקיים מפגשים בלמידה סינכרונית, ביחידות של 30 דקות למפגש.
יתרת השעות בכל שכבת גיל תתקיים בלמידה א-סינכרונית.
• הלמידה תנוהל על פי מערכת שעות הידועה לכל השותפים, מומלץ שמערכת הלמידה, תשלח מידי שבוע, מספר ימים מראש.
• הקפדה על קשר יומיומי עם התלמידים, בפתיחה וסגירת יום הלימודים ובמסגרות הלמידה הנוספות.
• הוראה – למידה במסגרות קבוצתיות קטנות וביחידות זמן קצרות.
• התכנון יהיה גמיש ויאפשר לכלל התלמידים להשתתף בלמידה מהבית, ובכלל זה למידה מרחוק לפי התנאים הקיימים בבתיהם.
• התאמת התכנים, המשימות ורמת הקריאות של הטקסטים ליכולות של התלמידים.
• מיקוד במקצועות הליבה בהתאם למיקודים בשנה זו: שפה, מתמטיקה, אנגלית, מדעים.
• שילוב היבטים הפגתיים וחברתיים – שילוב שיעורי כישורי חיים ושיעורי מפתח הלב.
• שילוב תכנים העוסקים בט”ו בשבט ובעונת החורף.
• תכנון המשימות מראש תוך מתן אפשרות לבצע אותן בחלקים לאורך היום ולאורך שבוע הלמידה.

בחטיבת ביניים
כיתה ז’
יינתן דגש מרכזי על המשך תהליכי חברות וחיזוק הקשר האישי, מיקוד בלמידה, חיזוק מיומנויות בתחומי היסוד והשפה בראייה רב תחומית, תרגול, וביצוע משימות הערכה מגוונות וחלופיות.

כיתה ח’
מומלץ לתת דגש מרכזי בתקופת לימודים זו לחיזוק מיומנויות היסוד, המשך פיתוח מיומנויות ללומד בהכוונה עצמית, תוך התייחסות לסוגיות חברתיות האופייניות לגיל, לכן יינתן דגש ללמידה בקבוצות קטנות ושמירה על מסגרת חברתית תומכת.

כיתה ט’
הדגש המרכזי יינתן למעבר לחטיבה העליונה. תהליך הכולל בחירה, הכוונה עצמית וקבלת החלטות. בלמידה יודגשו תחומי היסוד כהכנה לימודית, תוך שימת לב לפרידה מחט”ב הביניים העתידה לבוא, המזמנת פיתוח לומד עצמאי, המודע לכוחותיו ויכולותיו. דגש מיוחד יינתן גם על שמירה על מסגרת חברתית תומכת.

חטיבה עליונה
כיתה י’
הדגש המרכזי יהיה במיקוד בלמידה וביצוע משימות הערכה בית ספרית ושמירה על מסגרת חברתית תומכת.
המלצות:
• קיום שיח אישי ושיח בקבוצות קטנות של מחנכת הכיתה עם כל תלמידים.
• קיום שיעורי חינוך ופעילויות בדגש על…
דוברות רשות המסים:

מבצע רחב היקף בפריסה ארצית של שוטרי משמר הגבול של משטרת ישראל יחד עם רשות הטבע והגנים ורשות המיסים, הוביל למעצרם של 11 חשודים בגניבה וסחר של ערכי טבע מהים האדום מאילת למרכז הארץ ובעבירות על פקודת מס הכנסה בהיקפים משמעותיים.

חקירה סמויה שהתנהלה במרכז הבינה, אגף המודיעין והחקירות הארצי של מג”ב יחד עם רשות הטבע והגנים ויחידת יהלום ברשות המסים תוך הפעלת אמצעים מודיעינים וטכנולוגיים מתקדמים, הובילה לפעילות גלויה לפנות בוקר של לוחמי מג”ב מהחטיבה הטקטית וגורמי אכיפה נוספים במספר מוקדים ברחבי הארץ נגד גנבי וסוחרי אוצרות ים מהים האדום באילת.

באילת, עצרו הכוחות 6 חשודים מקומיים בגין החזקה של פוחלצים שלא על פי חוק של צב ודג שככל הנראה נלקחו מהים האדום, 4 רובי אוויר ורובי ‘איירסופט’ וסמים בתפזורת.

במושב באזור לכיש, נעצר חשוד בשנות ה-40 לחייו, בחיפוש בביתו נתפסו 2 אקווריומים גדולים ובתוכם ערכי טבע מוגנים מסוגים שונים. בנוסף נתפס בביתו פלסטיני שוהה בלתי חוקי וסכום כסף מזומן של כ-840,000 שקלים, כ-33 אלף דולר ו-6200 יורו.

ברמת גן, נעצר חשוד בשנות ה-50 לחייו ובביתו נתפסה מעבדת סמים מסוג קנאביס. בנוסף נעצרו חשודים מחיפה, טירת הכרמל ומושב נוגה.

סה”כ נעצרו כאמור 11 חשודים אשר הועברו לחקירה במשמר הגבול, רשות הטבע והגנים ורשות המיסים.