המדריך לאוכל טבעוני – למה לא לפחד מטבעונות

אכילת "אוכל טבעוני", הינה טרנד שנפוץ ברחבי הארץ בשנים האחרונות. מגפת ההשמנה בעולם המערבי, וריבוי מחלות כמו סרטן או מחלות לב, הביאו את הציבור לתודעה שחשוב לאכול בריא.

קבוצות רבות של שומרי משקל והרזייה יציעו לעבור לאוכל טבעוני. גם מדריכות ההכנה ללידה, ממליצות בהדרכה האישית ובקבוצות ההדרכה, לעבור לתזונה טבעית.
גם קופות החולים השונות מציעות לציבור הרחב סדנאות מסובסדות עם הדרכה לתזונה נבונה ואוכל בריא.

חשיבות התזונה הטבעית לבריאות הגוף:

התזונה הטבעית מתבססת על שמן בריא, תחליפים טבעיים של סוכר, תזונה בריאה המתבססת על שפע פירות וירקות.

אוכל טבעוני במסעדות:

כיום ניתן לאכול אוכל טבעוני גם במסעדות. ישנן מסעדות רבות המוגדרות כ”טבעוניות”, וכל האוכל בהן הינו טבעוני. גם המסעדות הרגילות מתחילות לשלב תפריטים טבעוניים בתוך התפריט הכללי של המסעדה.

לא צריך לפחד מאוכל טבעוני:

ישנם אנשים שחוששים ש”אוכל טבעוני”, משמעותו לאכול כל היום רק מלפפונים וחסה. אולם הדבר אינו כך. ניתן להכין כל מאכל אהוב באופן טבעוני: גלידות טבעוניות, צ’יפס ביתי שמכינים לבד מתפוחי אדמה חתוכים לרצועות אפויים עם שמן זית, פיצות מקמח מלא עם רסק עגבניות וגבינה צהובה מגורדת. בתזונה הטבעית ממרח התמרים וממרח החרובים משמשים כתחליף לשוקולד, ובחלק מתוצרים כמו עוגות וכדורים דמויי כדורי שוקולד, לא ניתן להרגיש בהבדל.

 

סדנאות להכנת אוכל טבעוני:

ברחבי הארץ מתקיימות סדנאות מקצועיות לבישול והכנה של אוכל טבעוני. בסדנאות נותנים גם דגש על מתכונים טבעיים למאכלים האהובים על הילדים, וכיצד לגרום למעבר של המשפחה לתזונה המבוססת על אוכל טבעוני.